Η ανάπτυξη 10-11 ετών

Η εποπτεία μας λοιπόν παραμένει ενεργή. Δίνουμε στο παιδί ερεθίσματα, συνεχίζουμε να φροντίζουμε για τη σχολική του εκπαίδευση, δεν του στερούμε τον πολύτιμο χρόνο για παιχνίδι.

Ελεύθερος χρόνος
Το παιδί μας μπορεί να ξεκίνησε το σχολείο, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να του στερήσουμε τον ελεύθερο χρόνο. Είναι συνήθης πρακτική των γονέων να φορτώνουν τα παιδιά με εξωσχολικές δραστηριότητες εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Αυτό  έχει ως συνέπεια να μην μένει χρόνος για το πολύτιμο παιχνίδι. Επιπλέον, είναι λανθασμένη πρακτική να εφαρμόζουμε στρατιωτικό προγραμματισμό στην καθημερινή ζωή του παιδιού μας. Αφήνουμε ελευθερίες στο παιδί μας να επιλέξει με τι θα ασχοληθεί, του δίνουμε εναλλακτικές όποτε μπορούμε. Μια βόλτα στην παιδική χαρά το απόγευμα, μια επίσκεψη σε σπίτι φίλων ή στον κινηματογράφο είναι μερικές λύσεις ώστε κάθε ημέρα να μην είναι ασφυκτικά πανομοιότυπη με την προηγούμενη.

Αυτονομία και διατροφή
Το θέμα της διατροφής είναι υψίστης σημασίας σε αυτή τη φάση ανάπτυξης του παιδιού. Ο λόγος εντοπίζεται στην αυτονόμηση που έχει κατακτήσει πια. Τι σημαίνει αυτό; Το παιδί έχει χαρτζηλίκι και βρίσκεται πολλές ώρες εκτός της επιτήρησης του γονέα, με τους φίλους του, που σημαίνει ότι μπορεί να το διαθέσει όπως και όπου επιθυμεί. Το να θυμίζουμε στο παιδί την αξία της σωστής διατροφής, λίγο νόημα έχει. Το πιο σημαντικό είναι ο έλεγχος τού τι καταναλώνει να είναι συνεχής και εντατικός, χωρίς φυσικά να προκαλούμε εντάσεις στις μεταξύ μας σχέσεις.

Πηγή: Στέλιος Μαντούδης & Babyspace

Post Author: paidimou

Στο Παιδί μου όλες και όλοι έχετε λόγο! Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας τα πάντα...! Μαμαδο-ιστορίες, τοκετο-ιστορίες, θηλασμο-ιστορίες, συνταγές για μικρούς και μεγάλους, χειροτεχνίες, την δουλειά σας, βαπτίσεις, πάρτυ, θέματα ομορφιάς και υγείας και ότι άλλο θέλετε! Επικοινωνήστε μαζί μας στο paidimouesyes@gmail.com! Γίνετε αρθρογράφοι στις θέσεις των αρθρογράφων!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *